Velkommen til BOGBY9520

 

 

På denne side vil man fremover kunne holde sig orienteret om, hvad bestyrelsen og de forskellige arbejdsgrupper planlægger og foretager sig. Bl.a. er det tanken løbende at offentliggøre referater fra bestyrelsesmøderne

BOGBY9520

Bestyrelsesmøde den 27. april 2022 kl. 19:30 -21:00

 Sted: Jyllandsgade 5C, 9520 Skørping

Referat

 Dagsorden

  1. Gennemgang og godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde. Tjek venligst på forhånd referatet og se om I har kommentarer hertil.

Godkendt. Referent til aftenens møde: Jette

  1. Økonomi

Det kan mærkes, at de sidste par måneders salg er gået lidt sløjt.

  1. Status for butikkerne: mangler, tiltag, forslag.

Børnehjørnet. (Orientering om status. Skal udvalget gå videre?): Børnehjørnegruppen (Elsebeth, Jenny og Mogens gjorde rede for deres tanker om indretningen af børnehjørnet. Deres ideer blev vedtaget og de har grønt lys til at fortsætte. De påtænker bl.a. at indkøbe to fatboy stole eller lignende. Deres budget er på 3.000 kr.

Vinduespudsning. (Skal vi have ny vinduespudser?): Det blev vedtaget at stoppe aftalerne med den nuværende vinduespudser og Birgit har påtaget sig at kontakte hendes vinduespudser og få ham til at tage BOGBYs vinduer hver 8. uge.

Vinduespyntning: Conny Graff har meldt sig som interesseret i vinduespyntning. Det blev bestemt at indkalde hende til en samtale om hvor meget hun er interesseret i. Henrik har en klar ide til et vindue (som han pynter) og Sven Erik har en ide til et andet. Ellers blev det besluttet at tage det helt roligt og pynte vinduerne efter behov og når der opstår noget aktuelt. Det blev nævnt at bøger som blev sat i vinduet i sidste uge blev solgt med det samme.

Rengøring og vask af klude, viskestykker, håndklæder etc.): Jenny påtager sig denne opgave indtil videre.

Generel rengøring/oprydning i butikkerne: Jette laver en oversigt over daglige rengøringsopgaver fordelt på de fire åbningsdage. Vi prøvekører det i et stykke tid og vurdere så i hvor høj grad det virker.

  1. Listen over ansvarsområder for emner: Birgit opdaterer listen og ringer rundt til de frivillige for at få bekræftet hvem der skal stå hvor på listen.
  2. Bogbys mailboks. Vi skal have en ansvarlig: Bjarne tjekker den.
  3. Lejekontrakt for 5B: Mogens havde nærlæst lejkontrakten med Riebergaard (B butikken) og han mener det er bedst at følge det der står i kontrakten om hvordan fx huslejestigninger skal udregnes og varsles. Mogens vil kontakte Riebergaard angående dette.
  4. Storskrald: Mogens afmelder den store papcontainer som vi har haft stående.
  5. Hollandsk auktion i St. Brøndum afd.: Birgit gør klar til det store ryk-ind i maj måned. Der bliver annonceret på Facebook og annoncerne boostet så vi øger mulighederne for at nå ud til et større antal potentielle kunder.
  6. Fælles sommerannoncering sammen med Sv, Erik og Unika: Der kommer en fælles annoncering i sommerudgaven af Derudad. Prisen er på 3500,- som deles i tre lige store dele. Henrik har opgaven.

     10.   Tilbagemelding fra de forskellige grupper:

  1. Bogreolgruppen: Den nye reol i skørpinghallen ser ud til at gå helt fint. Jenny har også skiftet bøger i reolen på café Pavillionen.

Gruppe: Jenny (ansvars.), Vihar og Elsebeth S., Susan, Helle Mejer

  1. Bagegruppen

Gruppe: Jette (ansvars.), Birgit, Henrik, KirstenB-J : Birgit trækker sig. Helle Nilsson skal stadig være med i gruppen.

  1. Facebook- og hjemmesidegruppen

Gruppe: Bjarne (ansvars.), Jette: Jette poster bøger på Facebook af og til.

  1. Arrangements- og fundraisinggruppen

Gruppe: Birgit (ansvars.), Henrik: De er åbne over for ideer til foredragsholdere.

  1. Store Brøndum afdelingen

Gruppe: Birgit (ansvars.)

  1. Frivilliggruppe

Gruppe: Jenny (ansvars.)

, 11.      Punkter til næste møde: Intet at bemærke

   12.       Næste møde

                      24. maj kl. 19:30.

   13.       Evt.: Intet at bemærke

Webshop fra e-hjemmeside.dk